Vanliga frågor kring konkursen Gårdsman AB
Kan jag göra en retur?
Nej, dessvärre kan du inte göra en retur hos oss.
Kan jag göra ett byte hos er?
Nej, dessvärre kan du inte göra ett byte hos oss.
Dock undantag om du har fått fel tillbehör av oss och vi har rätt artikel hemma på lagret i Jönköping.
Kan jag som kund handla av Gårdsman AB just nu?
Ja, du kan handla av oss som vanligt. Dock enbart produkter som vi har liggandes på vårt egna lager.
Kan jag som företag eller kommun handla av er just nu?
Ja, du kan handla av oss som vanligt. Dock enbart produkter som vi har liggandes på vårt egna lager i Jönköping. Du kommer också kunna betala via kort fysiskt i butik eller via faktura (om du som kund redan finns upplagd hos oss).
Jag har lagt en order via Webb hos er som inte är utskickad ännu. Vad händer nu?
1) Om det är så att din order innehåller artiklar som är beställningsvara till oss kommer vi att kontakta dig om att vi dessvärre inte kommer att kunna leverera denna artikel till dig och ordern hos oss/klarna kommer att annulleras/återbetalas.
2) Vi kommer även att kontakta dig som har orders öppna hos oss för lagervaror. Där du som kund får bestämma om hur du vill gå vidare med ordern med nya reglerna för retur och öppet köp.
Jag har ett presentkort/rabattkod hos Gårdsman AB. Kan jag använda detta?
Dessvärre kan du inte använda detta presentkort/rabattkod längre.
Jag har en inlämnad garanti hos Gårdsman AB, hur gör jag nu?
Du som kund kan komma och hämta ut din produkt hos oss.
Om maskinen är servad och klar för garanti, så är det inget extra som behövs göras.
Om maskinen inte är servad och klar, så måste du hämta ut maskinen och vända dig till en annan återförsäljare som servar ditt varumärke.
Kan Gårdsman AB ta emot servicar och vinteförvaringar?
Nej, dessvärre inte i skrivande stund.
Jag har lämnat in min maskin för service (ej garanti). Vad gör jag nu?
1) Om maskinen är färdig klar hos oss. Kom till oss och hämta ut din maskin och betala som vanligt.
2) Om maskinen inte är klar hos oss. Vår service personal kommer att kontakta dig för att ge dig ett besked om hur vi går vidare med service.
Om du har fler frågor kring konkursboet hänvisar vi till konkursförvaltaren, se uppgifter nedan:
Mats Aronson
Direkt: 036-305988
Mobil: 070-893 99 30
Mail: mats.aronson@amberadvokater.se
Webb: www.amberadvokater.se